Novembra lani so na Domačiji Medot v Goriških brdih razglasili zmagovalce že tretjega projekta fotografskega upodabljanja vrhunskih penin Medot in tradicije njihove pridelave, ki se v družini Simčič prenaša iz roda v rod. Kot vse doslej so tudi ta projekt pod vodstvom mentorjev izvajale študentke in študenti fotografije Oddelka za fotografijo VIST – Fakultete za aplikativne vede. Tokratni projekt je bil posvečen novemu iz serije penečih vin Medot, Rebula Golden Époque, zmagovalno fotografijo pa je posnel Andraž Kramberger, študent 3. letnika.


Letos je na natečaju sodelovalo šest mladih fotografov, ki so pod odličnim mentorstvom strokovnjaka za področje modne in reklamne fotografije VIST, Primoža Lukežiča, in dobro poznanega kreativca Aljoše Bagole z izrazitim idejnim pristopom na izviren način pričarali ključne značilnosti novega v seriji prestižnih vin Medot, Rebula Golden Époque.


Udeleženci_natečaja_in_mentorji.jpg
Domačija Medot in družina Simčič


Vinska tradicija družine Simčič z Domačije Medot, ki leži v srcu Goriških brd, sega vse do leta 1812, njihovo najpomembnejše izročilo pa je prispeval ustanovitelj Medota Zvonimir Simčič z ohranitvijo vinske sorte rebula ter inovacijami in vztrajnim prizadevanjem za najvišjo kakovost vin iz rebule. Da je vino umetnina, je v svoji knjigi zapisal že Zvonimir, danes pa družinsko tradicijo nadaljuje njegov vnuk Simon Simčič, ki je tudi dal pobudo za sodelovanje z Oddelkom za fotografijo VIST, odlični rezultati sodelovanja pa so razlog za to, da je sodelovanje postalo tradicionalno. Zelo zadovoljen je bil tudi s tokratnimi avtorskimi deli natečaja.

 

 

 

 

 

 
Pomen tovrstnih projektov za karierni in idejni razvoj študentov


Projekti, kot je bil ta, so nadvse pomembni v študijskem procesu, saj dajo študentom poleg študija še možnost obštudijskega, na nek način neformalnega, a vseeno vodenega izobraževanja. Pri takih projektih se študentje soočajo s konkretnimi izzivi, s katerimi bi se soočali tudi na samostojni fotografski poti. Poleg tega pa jim ravno podpora mentorjev – tudi tokrat sta to bila strokovnjak za reklamno in modno fotografijo, diplomant VIST Primož Lukežič ter znani kreativec Aljoša Bagola - ter šole omogoča, da lahko neobremenjeno razvijajo svoj potencial s sodelovanjem v konkretnih realnih projektih. Tako je tudi bil nastavljen potek projekta od spoznavanja blagovne znamke, ki je za uspešnega naročniškega fotografa ključna, do podrobnega načrta izvajanja v določenih časovnih okvirih.


Prav za to pa se gre zahvaliti naročniku Simonu Simčiču, ki je ves čas podpiral ustvarjalen pristop študentov in jim bil na voljo za vprašanja glede blagovne znamke Medot in družinske tradicije, hkrati pa jim je v okviru tega projekta omogočil sodelovanje z marketinškim strokovnjakom Aljošo Bagola, ki je za študente pripravil brief, ga predstavil na razumljiv in zanimiv način ter jih tako popeljal korak bližje k agencijskemu pristopu komuniciranja. Študentje so s tem dobili dobro popotnico v ustvarjalni del projekta, kjer so imeli dovolj proste roke, da so ga, glede na poznavanje blagovne znamke ter brief, razvijali vsak v svojo smer.


S fotografsko-kreativnih vidikov je študentom svetoval in jih vodil VIST-ov mentor Primož Lukežič, dipl. fotograf, strokovnjak za področje reklamne in modne fotografije, ki o tokratnem projektu pravi: »Še posebej sem zadovoljen z izborom letošnjih sodelujočih študentk in študentov. Prav vsi so pokazali, da so že zreli ustvarjalci vizualnih podob. Za projekt so si vzeli veliko časa, temeljito so razvili koncept in v končnih izdelkih pokazali tehnično in konceptualno znanje na izredno visoki ravni. Težko je bilo izbrati zmagovalca natečaja, ker so vsi zares dobro ujeli ta ples med vinom kot umetnino in fotografijo kot izrazom. To leto je postavilo nov mejnik v kakovosti končnih fotografij in tudi dvignilo pričakovanja za vsa naslednja leta sodelovanja z Medot Wines.«


Kako novo rebulo Golden Époque vidijo študenti fotografije?

Andraž_Kramberger.jpg
Andraž Kramberger – zmagovalec natečaja

Pri svojem projektu sem s pomočjo barvnih oblakov prikazal evolucijo okusa v kozarcu (in izven njega). To sem ustvarjal v akvariju v katerega sem potopil Medot kozarec ter vanj kapljal barvo. Dogajanje v akvariju sem zajel v dve seriji.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Domen_Nan.jpg
Domen Nan


Fotografija nas z grafičnimi elementi in kompozicijo zapelje do zlatega obdobja življenja. Elementi se skupaj s steklenico povežejo v grafično celoto, ki nas pomiri, a vznemirja. S čistostjo fotografije poudarjam koncept Medimalizma (Medot + minimalizem), ki na fotografiji nastopa kot protagonist. Steklenica ob spremljavi vinskega kozarca žari in opozarja nase ter daje vtis razkošja brez prevzetnosti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Medot_-_Živa_Brglez.jpg
Živa Brglez


Bogat, eleganten, harmoničen. S prelepo kislino, ki poudari značilno mineralno noto in slanost rebule. Kompleksen preplet sadnih in cvetnih arom. Pookus je trajen, saden in svilnato dolg. Čeprav je zgornji zapis vzet iz spletne strani Medot in opisuje dotično rebulo, so prav to besede, ki bi opisale, kar sem začutila že ob prvi poizkušnji vina, le da jih takrat nisem našla. Ker jih nisem, sem se na licu mesta odločila, da želim poskusiti občutke, izgled, okus in vonj dotičnega vina vizualizirati.

 

 

 

 

Ana_Črešnar.jpg
Ana Črešnar

Pri ustvarjanju moje fotografije sem se naslanjala predvsem na zgodovino in tradicijo družine Simčič. Po pregledu njihovega arhiva insignij viteških in sommelierskih redov Zvonimirja Simčiča sem idejno že vizualizirala podobo, ki jo želim predstaviti gledalcu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tinkara_Pečnik.jpg
Tinkara Pečnik


Fotografija je tihožitje z motivom rebule, ki skupaj s svilo in suhim sadjem prikazuje razkošje zlatih časov. Osvetljena je bila s premično kontinuirano lučjo, da so bili doseženi željeni kontrasti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Jaka_Mojškerc.png
Jaka Mojškerc


S tem projektom sem skozi arhetipe Carla Junga povezal lasten avtorski pristop in komercialno plat fotografije. Zame je bil to zelo pomemben del procesa iskanja lastnega umetniškega jezika, saj si že dolgo poskušam odgovoriti na vprašanje o tem, kako svojo prakso obrniti tudi v komercialno smer, in ali je to sploh mogoče. Po končanem projektu se mi zdi, da sem velik korak bližje odgovoru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Patricija Lavrač
Patricija Lavrač


Že na prvem srečanju letošnje izvedbe sodelovanja med VIST-om in znamko Medot so nam na domačiji, v srcu Goriških Brd, predstavili zgodovino tako znamke in vin, kot tudi družine in skupnosti, ki za njo stojijo. Za uspešno spisano zgodbo, katere uvod je s svojimi trtami in žulji zapisal že gospod Zvonimir Simčič, sta potrebna dobro grozdje in dobri ljudje. Ta dva faktorja sta prikazana tudi na diptihu fotografij, ki je nastal na septembrski trgatvi v Brdih.

 

Sodelavci

Vas zanima kdo smo VIST? Seznam pedagogov in drugih sodelavcev Oddelka za fotografijo najdete na spodnji povezavi.

Več ...

Utrinki študija

Na šoli se vedno kaj zanimivega dogaja. Oglejte si utrinke študijev fotografije, dogodkov in prostorov šole.

Več ...

Diplome

Seznam vseh diplom programa fotografija najdete na spodnji povezavi.

Več ...

VIST - Fakulteta za aplikativne vede / Faculty of applied sciences

VIST - Fakulteta za aplikativne vede
Cesta na Brdo 69
1000 Ljubljana

tel.: 01 283 17 00
fax: 01 283 17 01
e-mail: info@vist.si

DŠ: SI73023809
MŠ: 2288591000
TR: 3500 1000 1614 865

BIC/SWIFT koda: BFKKSI22

Politika zasebnosti

Oddelek za kozmetiko
Gerbičeva 53
Ljubljana

tel.: 01 283 17 00
fax: 01 283 17 01
e-mail: kozmetika@vist.si

instagramFB kozmetika

Oddelek za fotografijo
Litostrojska 44a
Ljubljana

tel.: 0590 12 509
gsm: 051 346 318
fax: 01 283 17 01
e-mail: fotografija@vist.si

Instagram FotografijaFB fotografija

Izdelava učinkovitih spletnih strani: Kreatik.si